25.12.2009

sobota, 26 grudnia




                 Trwać w wierze, wbrew złym glosom, wbrew chichotom mądrali, którzy przypominają sobie o Tobie tylko w Boże Narodzenie. Bo wypada, bo długi weekend.
                Mam sporą słabość do Szczepana, pierwszej ofiary w imię Twoje. Za Ciebie. Wielu ludzi zastanawia się skąd to drugie święto? Fajnie, wolny dzień. Gdy byłem dzieckiem i ja zadałem sobie to pytanie. U mojej babci przeczytałem historię Szczepana. Miałem nie więcej niż dziesięć lat. Potem poszedłem do lasu i wystrugałem z kory łódź, z patyka ołtarzyk. Dałem kuzynce, którą szczerze kochałem. Ona się śmiała, a ja odparłem: - Ze Szczepana też się śmiali.
                To wspomnienie, to zabawa. Takie dotykanie dzieciństwa. Ale chciałbym wrócić do Ciebie z czystym sercem, które jako dziecko, pewnie miałem. Nie chcę dawać Ci naiwności. Chcę oddać siebie. W Twoje imię. Dla Ciebie.
                Chcę trwać. I wytrwać, Panie.
                Bądź przy mnie, ze mną, we mnie. Obok, wprost, przy, z, w, od i do…


Mt 10, 17-22

Jezus powiedział do swoich Apostołów: "Miejcie się na baczności przed ludźmi. Będą was wydawać sądom i w swych synagogach będą was biczować. Nawet przed namiestników i królów będą was wodzić z mego powodu, na świadectwo im i poganom. Kiedy was wydadzą, nie martwcie się o to, jak ani co macie mówić. W owej bowiem godzinie będzie wam poddane, co macie mówić. Gdyż nie wy będziecie mówili, lecz Duch Ojca waszego będzie mówił przez was. Brat wyda brata na śmierć i ojciec syna; dzieci powstaną przeciw rodzicom i o śmierć ich przyprawią. Będziecie w nienawiści u wszystkich z powodu mego imienia. Lecz kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony".

4 komentarze:

  1. o ile męczennika za wiarę jestem w stanie zrozumieć( choć sama na pewno bym stchórzyła), o tyle nie potrafię zrozumieć walczącego za wiarę, zwłaszcza chrześcijańską. inne religie mają w doktrynie swoje święte wojny, ale chrześcijanie są czcicielami pokoju, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rybiooka - TAK!

    Emmo - słowa interpretuj, nie czytaj wprost, s-pokoju życzę:)

    OdpowiedzUsuń