15.06.2010

środa, 16 czerwca


To przestrogi dla mnie: Kiedy pościcie, nie bądźcie posępni jak obłudnicy. Przybierają oni wygląd ponury, aby pokazać ludziom, że poszczą.
Strzeżcie się, żebyście uczynków pobożnych nie wykonywali przed ludźmi po to, aby was widzieli; inaczej nie będziecie mieli nagrody u Ojca waszego, który jest w niebie.
Zbyt często działam na pokaz, pełen pychy i obłudy. I nawet teraz, gdy jestem chory chciałbym, aby mi współczuły narody. Zawsze taki pokrzywdzony, odrzucony – a inni? Pomyślałem o innych? Nie! Głównie myślę o sobie, bo chcę być lepszym człowiekiem, ale też dlatego, że jestem strasznie zadufany w sobie. Pępek świata!
Boże uchroń mnie przed powrotem na drogę obłudy. Chcę się modlić, ale nie dlatego, by ludzie widzieli – słyszeli. Chcę lepiej, więcej, inaczej.
W ukryciu czekam, że mi pomożesz.



Mt 6, 1-6. 16-18

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Strzeżcie się, żebyście uczynków pobożnych nie wykonywali przed ludźmi po to, aby was widzieli; inaczej nie będziecie mieli nagrody u Ojca waszego, który jest w niebie.
Kiedy więc dajesz jałmużnę, nie trąb przed sobą, jak obłudnicy czynią w synagogach i na ulicach, aby ich ludzie chwalili. Zaprawdę powiadam wam: ci otrzymali już swoją nagrodę. Kiedy zaś ty dajesz jałmużnę, niech nie wie lewa twoja ręka, co czyni prawa, aby twoja jałmużna pozostała w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie. 
Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę. Ty zaś gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie. 
Kiedy pościcie, nie bądźcie posępni jak obłudnicy. Przybierają oni wygląd ponury, aby pokazać ludziom, że poszczą. Zaprawdę powiadam wam: już odebrali swoją nagrodę. Ty zaś gdy pościsz, namaść sobie głowę i umyj twarz, aby nie ludziom pokazać, że pościsz, ale Ojcu twemu, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie". 

1 komentarz:

  1. POKORA... jak zwykle ostatnia
    w ukryciu idzie za krzyżem
    ...zaczekaj na nią

    OdpowiedzUsuń