26.06.2010

sobota, 26 czerwca


Wielka wiara w słowo, wielka wiara w Boga. Setnik poprosił, a jego sługa ozdrowiał. Prośba nie obłudnika, lecz człowieka przepełnionego miłością do Pana.
- Idź, niech ci się stanie, jak uwierzyłeś – orzekł Jezus. Takie słowa chciałbym usłyszeć. Jednak, aby tak się stało muszę mieć czyste serce, czyste myśli. Muszę był jak wiosenna łąka, a nie jak suche pastwisko. Muszę mieć w sobie więcej radości, wiary, nadziei i zrozumienia dla innych.
Jeżeli w swoich złych występkach jestem opętany, to wypędź Panie ze mnie złe duchy i uzdrów i ciało, i umysł.
Proszę.



Mt 8, 5-17

Gdy Jezus wszedł do Kafarnaum, zwrócił się do Niego setnik i prosił Go, mówiąc: "Panie, sługa mój leży w domu sparaliżowany i bardzo cierpi". Rzekł mu Jezus: "Przyjdę i uzdrowię go".
Lecz setnik odpowiedział: "Panie, nie jestem godzien, abyś wszedł pod dach mój, ale powiedz tylko słowo, a mój sługa odzyska zdrowie. Bo i ja, choć podlegam władzy, mam pod sobą żołnierzy. Mówię temu: «Idź», a idzie; drugiemu: «Chodź tu», a przychodzi; a słudze: «Zrób to», a robi". 
Gdy Jezus to usłyszał, zdziwił się i rzekł do tych, którzy szli za Nim: "Zaprawdę powiadam wam: U nikogo w Izraelu nie znalazłem tak wielkiej wiary. Lecz powiadam wam: Wielu przyjdzie ze wschodu i zachodu, i zasiądą do stołu z Abrahamem, Izaakiem i Jakubem w królestwie niebieskim. A synowie królestwa zostaną wyrzuceni na zewnątrz w ciemność; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów". Do setnika zaś Jezus rzekł: "Idź, niech ci się stanie, jak uwierzyłeś". I o tej godzinie jego sługa odzyskał zdrowie. 
Gdy Jezus przyszedł do domu Piotra, ujrzał jego teściową, leżącą w gorączce. Ujął ją za rękę, a gorączka opuściła ją. Wstała i usługiwała Mu. 
Z nastaniem wieczora przyprowadzono Mu wielu opętanych. On słowem wypędził złe duchy i wszystkich chorych uzdrowił. Tak oto spełniło się słowo proroka Izajasza: "On wziął na siebie nasze słabości i nosił nasze choroby".

1 komentarz:

  1. Być jak wiosenna łąka a nie suche pastwisko... - ładne porównanie. Jeśli będziemy prosić Pana o wodę życia, na pewno da nam, aby nasze życie wewnętrzne i zewnętrzne mogło kwitnąć...

    OdpowiedzUsuń