14.04.2010

czwartek, 15 kwietnia


Gniew Boży? – czymże on jest? Święty Jan znowu straszy Bogiem, a ja wiem, że jest we mnie trwoga, ale przede wszystkim jest miłość. To nią obdarzył mnie Pan, a nie złością.
Wierzę w Jezusa, ci co nie wierzą też będą zbawieni. Jestem o tym przekonany.
Więcej budzi we mnie wątpliwości pierwsza część dzisiejszej Ewangelii. Pojmuję ją może opacznie, ale odczytuję ją jak odezwę do ludzi rządzących, którym często wydaje się, że wszystko wiedzą najlepiej. A skoro są tak pewni siebie, to pouczają innych. Jezus ich napomina: Kto przychodzi z wysoka, panuje nad wszystkimi, a kto z ziemi pochodzi, należy do ziemi i po ziemsku przemawia. Dobrze, by trafiła do nich TA przestroga. Aby ją usłyszeli i zrozumieli. Zwłaszcza teraz.


J 3, 31-36

Jezus powiedział do Nikodema: "Kto przychodzi z wysoka, panuje nad wszystkimi, a kto z ziemi pochodzi, należy do ziemi i po ziemsku przemawia. Kto z nieba pochodzi, Ten jest ponad wszystkim. Świadczy On o tym, co widział i słyszał, a świadectwa Jego nikt nie przyjmuje. Kto przyjął Jego świadectwo, wyraźnie potwierdził, że Bóg jest prawdomówny.
Ten bowiem, kogo Bóg posłał, mówi słowa Boże: a z niezmierzonej obfitości udziela mu Ducha. Ojciec miłuje Syna i wszystko oddał w Jego ręce. Kto wierzy w Syna, ma życie wieczne; kto zaś nie wierzy Synowi, nie ujrzy życia, lecz grozi mu gniew Boży". 

1 komentarz: