25.02.2010

piątek, 26 lutego


Nie ze wszystkimi się pojednałem. Ale czy ze wszystkimi jest w ogóle możliwe.
Jest jeszcze wiele osób, które powinny usłyszeć ode mnie PRZEPRASZAM. I słowo, i doświadczyć czynu. Ale wiem, że nie jestem w stanie do każdego dotrzeć, wszystkich odszukać.
Ale na pewno jestem w stanie odszukać mojego brata. Nie widziałem go od lat, nie słyszałem od wieków. Nie wiem co i jak się stało. Ale:
Każdy, kto się gniewa na swego brata, podlega sądowi.
Przebaczam i proszę o wybaczenie. Te słowa muszą paść. Ten czyn musi odrodzić naszą braterską miłość. I nie tu, lecz gdy spojrzymy sobie w oczy.
Droga wciąż przede mną daleka, ale odnajdę cię.


Mt 5, 20-26

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.
Słyszeliście, że powiedziano przodkom: «Nie zabijaj»; a kto by się dopuścił zabójstwa, podlega sądowi. A Ja wam powiadam: Każdy, kto się gniewa na swego brata, podlega sądowi. A kto by rzekł swemu bratu: «Raka», podlega Wysokiej Radzie. A kto by mu rzekł: «Bezbożniku», podlega karze piekła ognistego. 
Jeśli więc przyniesiesz dar swój przed ołtarz i tam wspomnisz, że brat twój ma coś przeciw tobie, zostaw tam dar swój przed ołtarzem, a najpierw idź i pojednaj się z bratem swoim. Potem przyjdź i ofiaruj dar swój. 
Pogódź się ze swoim przeciwnikiem szybko, dopóki jesteś z nim w drodze, by cię przeciwnik nie podał sędziemu, a sędzia dozorcy, i aby nie wtrącono cię do więzienia. Zaprawdę powiadam ci: nie wyjdziesz stamtąd, aż zwrócisz ostatni grosz". 

5 komentarzy:

  1. czy to Twoje wielkopostne postanowienie? Zaiste trudne..i trzeba odwagi...a czasami nie potrzeba słów...no nie? Serdeczności...

    OdpowiedzUsuń
  2. Słowa to więcej niż puzzle....
    Słowem można zburzyć, zranić, zabrać nadzieję ...ZABIĆ
    Słowem można zbudować, uzdrowić, uszczęśliwić ...OŻYWIĆ
    Panie, zamień moje włócznie w kwiaty i ...WYBACZ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pchełko - to nie tylko postanowienie, to potrzeba. Nie szukam w sobie winny, szukam w sobie NOWEGO,

    ale

    Lhamo - wstrząs jest dobrym objawem, czasami

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,... niech każdy z was mówi prawdę do bliźniego ....niech nad waszym gniewem nie zachodzi słońce " (Ef 4, 25-26)

    OdpowiedzUsuń