8.06.2011

środa, 8 czerwca


Ustrzec od złego. A jeżeli jest już za późno?
Co jest prawdą o Tobie Panie? Twoje miłosierdzie czy Twoja nieprzejednana siła? Czy te żywioły uzupełniają się?

Jak jest z dzieckiem
co schodzi na ziemię
z pępkiem jak wzruszeniem
człowiek wie że umiera
nie wie gdy się rodzi
nieprawda że reszta
całość jest milczeniem

(jak jest. ks. Jan Twardowski)


J 17, 11b-19

W czasie ostatniej wieczerzy Jezus podniósłszy oczy ku niebu, modlił się tymi słowami: "Ojcze Święty, zachowaj ich w Twoim imieniu, które Mi dałeś, aby tak jak My stanowili jedno. Dopóki z nimi byłem, zachowywałem ich w Twoim imieniu, które Mi dałeś, i ustrzegłem ich, a nikt z nich nie zginął z wyjątkiem syna zatracenia, aby się spełniło Pismo.
Ale teraz idę do Ciebie i tak mówię, będąc jeszcze na świecie, aby moją radość mieli w sobie w całej pełni. Ja im przekazałem Twoje słowo, a świat ich znienawidził za to, że nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Nie pragnę, abyś ich zabrał ze świata, ale byś ich ustrzegł od złego. Oni nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata.
Uświęć ich w prawdzie. Słowo Twoje jest prawdą. Jak Ty Mnie posłałeś na świat, tak i Ja ich na świat posłałem. A za nich Ja poświęcam w ofierze samego siebie, aby i oni byli uświęceni w prawdzie".

1 komentarz:

  1. Więc tak długo trzeba było rozsądku się uczyć
    na pytania logicznie odpowiadać
    nie mówić bez sensu i od rzeczy
    żeby nagle zobaczyć
    że nadzieja może być obok rozpaczy
    niewiara obok wiary
    skakanka dziecięca na podłodze obok trumny
    dostojnik obok prosiaka
    prawda z palcem na ustach
    podopieczny pod kołami karetki pogotowia
    modlitwa obok smutnego kotleta na talerzu
    i ten krzyk nie umieraj nie odchodź jeszcze
    okażę ci serce
    z którym uciekałem - obok ciszy

    Żeby nagle zobaczyć - ks. J. Twardowski

    OdpowiedzUsuń