22.06.2011

środa, 22 czerwca


Wyrosłem ze złego drzewa, a wciąż wierzę w niemożliwe. Że jestem w stanie czynić DOBRO.
Jednak jak mam je czynić, gdy nie mogę wyjść z ciemności, a moje drzewo usycha?


Poszedłem w lasy ogromne szukać
buków czerwieni
jeżyn dojrzałych dzięciołów małych
rogów jelenich
jagód prawdziwych wilg piskląt żywych
mrowiska
i w oczy sarny - brązowej panny
popatrzeć z bliska -
szyszek strąconych - tajemnic sowich
zająca
i strach mnie porwał
na myśl o Bogu - bez końca

(O lasach, ks. Jan Twardowski)



Mt 7, 15-20

Jezus powiedział do swoich uczniów: "Strzeżcie się fałszywych proroków, którzy przychodzą do was w owczej skórze, a wewnątrz są drapieżnymi wilkami. Poznacie ich po ich owocach. Czy zbiera się winogrona z ciernia albo z ostu figi? Tak każde dobre drzewo wydaje dobre owoce, a złe drzewo wydaje złe owoce. Nie może dobre drzewo wydać złych owoców ani złe drzewo wydać dobrych owoców.
Każde drzewo, które nie wydaje dobrego owocu, będzie wycięte i w ogień wrzucone. A więc: poznacie ich po ich owocach".

1 komentarz:

  1. W jaki sposób Bóg nawraca grzeszników
    rozmaicie

    często jak wiatr co pędzi stado kapeluszy
    chwyta duszę wprost z miejsca i targa za uszy

    niekiedy z uśmiechem, prawie że wesoło
    święci biorą za rękę i bawią się w koło

    a czasem - nie do wiary
    ni z tego ni z owego
    łzę zdejmujesz z twarzy
    jak pieszczotę śniegu

    O nawróceniach - ks Jan Twardowski

    OdpowiedzUsuń