26.06.2011

niedziela, 26 czerwca

Panie – świat taki pusty, a Ciebie krzywdzę swoimi myślami i czynami.
Panie – świat taki głuchy, a Ciebie zapominam zawołać.

Bo Pan Bóg jest tak jasny że nic nie tłumaczy
bo wiedzieć wszystko to nic nie wyjaśniać
stąd cierpienia po prostu nie wiadomo po co
tak od razu bez sensu że całkiem prawdziwe
wszystkie łzy jak prosiaki chodzące po twarzy
bo miłości tak piękne że wciąż niemożliwe
choć listy po staremu i szept w białej kartce
spotkania po kolei wiodące w nieznane
szczęście co cię nagle obliże jak cielę
i śmierć tak punktualna że zawsze nie w porę
choć wiadomo śmierć miłość od śmierci ocala
I jeszcze stare furtki donikąd i wszędzie
w których kiedyś czekałeś na to co nie przyszło
wyżeł co chciał ci łapę podawać na zawsze
biedronka co wróżyła że wojny nie będzie
Lecz On wie najlepiej - więc wszystko inaczej
czasem prośby nam spełnia żeby nas zawstydzić


(Wszystko inaczej, ks. Jan Twardowski)


Mt 10, 37-42

Jezus powiedział do swoich apostołów: "Kto miłuje ojca lub matkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. I kto miłuje syna lub córkę bardziej niż Mnie, nie jest Mnie godzien. Kto nie bierze swego krzyża, a idzie za Mną, nie jest Mnie godzien.
Kto chce znaleźć swe życie, straci je, a kto straci swe życie z mego powodu, ten je znajdzie.
Kto was przyjmuje, Mnie przyjmuje; a kto Mnie przyjmuje, przyjmuje Tego, który Mnie posłał. Kto przyjmuje proroka jako proroka, nagrodę proroka otrzyma. Kto przyjmuje sprawiedliwego jako sprawiedliwego, nagrodę sprawiedliwego otrzyma. Kto poda kubek świeżej wody do picia jednemu z tych najmniejszych, dlatego że jest uczniem, zaprawdę powiadam wam, nie utraci swojej nagrody".

1 komentarz:

  1. Gdy umierał na krzyżu
    cud się nie zdarzył
    żaden anioł nie pomógł
    deszcz nie obmył głowy
    piorun się zagapił gdzie indziej uderzył
    zaradna Matka Boska
    z cudem nie zdążyła
    wierzyć to znaczy ufać kiedy cudów nie ma
    cud chce jak najlepiej
    a utrudnia wiarę

    Żaden anioł nie pomógł - ks J.Twardowski

    http://blogs.radiopodlasie.pl/bp/?p=1730#more-1730

    OdpowiedzUsuń