13.05.2011

piątek, 13 maja


Ciało Twoje na krzyżu zawisło dla naszego zbawienia, czy także mojego?

Za tę chwilę pełną śmierci dziwnej,
która w wieczność niezmierną opływa,
za dotknięcie dalekiego żaru,
w którym ogród głęboki omdlewa.
Zmieszały się chwila i wieczność,
kropla morze objęła -
opada cisza słoneczna
w głębinę tego zalewu.

Czyż życie jest falą podziwu, falą wyższą niż śmierć?
Dno ciszy, zatoka zalewu - samotna ludzka pierś.
Stamtąd żeglując w niebo
kiedy wychylisz się z lodu,
miesza się szczebiot
dziecięcy - i podziw.

(***, Karol Wojtyła)


J 6, 52-59

Żydzi sprzeczali się między sobą, mówiąc: "Jak On może nam dać swoje ciało na pożywienie?" Rzekł do nich Jezus: "Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie.
Kto spożywa moje ciało i pije moją krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje ciało i pije krew moją, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze mnie.
To jest chleb, który z nieba zstąpił. Nie jest on taki jak ten, który jedli wasi przodkowie, a poumierali. Kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki". To powiedział ucząc w synagodze w Kafarnaum.

1 komentarz:

  1. Naucz się dziwić w kościele
    że Hostia Najświętsza tak mała,
    że w dłonie by ją schowała
    najniższa dziewczynka w bieli

    a rzesza przed nią upada,
    rozpłacze się, spowiada -
    (...)
    I pomyśl jakie to dziwne,
    że Bóg miał lata dziecinne,
    matkę, osiołka, Betlejem

    Tyle tajemnic, dogmatów,
    Judaszów, męczennic, kwiatów
    i nowe wciąż nawrócenia

    Że można nie mówiąc pacierzy
    po prostu w Niego uwierzyć
    z tego wielkiego zdziwienia

    ks. Jan Twardowski -,,Naucz się dziwić"

    OdpowiedzUsuń