29.09.2010

ŚWIĘTO ŚWIĘTYCH ARCHANIOŁÓW MICHAŁA, GABRIELA I RAFAŁA

Nasze, a na pewno moje ziemskie, wyobrażenie anioła zawsze błąka się wokół kobiecości. Jezus jednak mówi o stworzeniach boskich, nie stąd.
Anioł to wysłannik Boga. Do Maryi, do wielkich ojców Kościoła i do swojego Syna. Anioł jest posłańcem, mówi w imieniu Boga i czyni w Jego imieniu. Kiedyś napisałem krótką bajkę, której przesłanie było takie: Gdy Bóg jest zajęty wysyła Anioły. Czasami są dorosłe, czasami to tylko i aż dzieci. Trzeba mieć szeroko otwartą duszę, aby ich nie przegapić…



J 1, 47-51

Jezus ujrzał, jak Natanael zbliżał się do Niego, i powiedział o nim: "Patrz, to prawdziwy Izraelita, w którym nie ma podstępu". Powiedział do Niego Natanael: "Skąd mnie znasz?" Odrzekł mu Jezus: "Widziałem cię, zanim cię zawołał Filip, gdy byłeś pod drzewem figowym". Odpowiedział Mu Natanael: "Rabbi, Ty jesteś Synem Bożym, Ty jesteś królem Izraela!" Odparł mu Jezus: "Czy dlatego wierzysz, że powiedziałem ci: «Widziałem cię pod drzewem figowym»? Zobaczysz jeszcze więcej niż to".
Potem powiedział do niego: "Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Ujrzycie niebiosa otwarte i aniołów Bożych wstępujących i zstępujących na Syna Człowieczego".

2 komentarze:

  1. Michał ...,,Któż jak Bóg"
    Gabriel ...,,Moc Boga"
    Rafael ....,,Bóg uzdrawia"
    Cały świat jest pełen Aniołów
    i każdy ma swojego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie dziś myślałam o Aniołach
    czasem są wśród nas a czasem na jakiś czas nas opuszczają,mam wrażenie,że czasem nie wracają

    OdpowiedzUsuń