15.08.2010

WNIEBOWZIĘCIE NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY

Zagubiłem pokorę, nie mam też już dumy. Jestem bezwładny i nie wiem jak do Ciebie znowu wrócić.
Matki Kościoła – Maryja i Elżbieta miały w sobie tak wiele wiary i pokory, że przyjmowały Twoje słowa i czyny z miłością. Były świadomego swojego krzyża. Urodziły synów, których oddały Tobie. Żyły tylko dla Ciebie. Żyły tylko Tobą.
Ja zagubiłem się już kompletnie. Może modlitwa i rozmowa z Maryją pomoże mi odzyskać nadzieję.



Łk 1, 39-56


W tym czasie Maryja wybrała się i poszła z pośpiechem w góry do pewnego miasta w pokoleniu Judy. Weszła do domu Zachariasza i pozdrowiła Elżbietę. Gdy Elżbieta usłyszała pozdrowienie Maryi, poruszyło się dzieciątko w jej łonie, a Duch Święty napełnił Elżbietę. Wydała ona okrzyk i powiedziała: "Błogosławiona jesteś między niewiastami i błogosławiony jest owoc Twojego łona. A skądże mi to, że Matka mojego Pana przychodzi do mnie. Oto, skoro głos Twego pozdrowienia zabrzmiał w moich uszach, poruszyło się z radości dzieciątko w moim łonie. Błogosławiona jesteś, któraś uwierzyła, że spełnią się słowa powiedziane Ci od Pana".
Wtedy Maryja rzekła: 
"Wielbi dusza moja Pana 
i raduje się duch mój w Bogu, Zbawcy moim. 
Bo wejrzał na uniżenie swojej służebnicy. 
Oto bowiem odtąd błogosławić mnie będą 
wszystkie pokolenia. 
Gdyż wielkie rzeczy uczynił mi Wszechmocny, 
święte jest imię Jego. 
A Jego miłosierdzie z pokolenia na pokolenie 
nad tymi, którzy się Go boją. 
Okazał moc swego ramienia, 
rozproszył pyszniących się zamysłami serc swoich. 
Strącił władców z tronu, a wywyższył pokornych. 
Głodnych nasycił dobrami, a bogatych z niczym odprawił. 
Ujął się za swoim sługą, Izraelem, 
pomny na swe miłosierdzie. 
Jak obiecał naszym ojcom, 
Abrahamowi i jego potomstwu na wieki". 

2 komentarze:

  1. Matko Wniebowzięta
    ...Szczęśliwa...
    Nauczycielko Wiary
    módl się z nami i za nami...
    w cierpieniu, opuszczeniu, zwątpieniu
    BĄDŹ przy nas i pokaż jak żyć...
    dla Chrystusa

    JESTEM przy Tobie
    PAMIĘTAM
    CZUWAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłem również ciekawy wpis o Wniebowzięciu/Zaśnięciu, w którym opisano szeroko historię i różne wariacje tego święta; warto zerknąć: http://dstp.cba.pl/?p=2399

    OdpowiedzUsuń