2.04.2011

sobota, 2 kwietnia


Boże, miej litość dla mnie, grzesznika!

Pamiętam leśną polanę
i babkę zrywającą mlecze
i moje chowanie
ucieczkę przed pomocą

nie pamiętam
polany zielonej
w snach pali się ze wstydu
mlecze wypadają mi z ust
a babka
smutna tuli królika

(cynizm, HC – mój wiersz)


Łk 18, 9-14

Jezus powiedział do niektórych, co ufali sobie, że są sprawiedliwi, a innymi gardzili, tę przypowieść:
"Dwóch ludzi przyszło do świątyni, żeby się modlić, jeden faryzeusz, a drugi celnik. Faryzeusz stanął i tak w duszy się modlił: «Boże, dziękuję Ci, że nie jestem jak inni ludzie, zdziercy, oszuści, cudzołożnicy, albo jak i ten celnik. Zachowuję post dwa razy w tygodniu, daję dziesięcinę ze wszystkiego, co nabywam».
Natomiast celnik stał z daleka i nie śmiał nawet oczu wznieść ku niebu, lecz bił się w piersi i mówił: «Boże, miej litość dla mnie, grzesznika». Powiadam wam: Ten odszedł do domu usprawiedliwiony, nie tamten. Każdy bowiem, kto się wywyższa, będzie poniżony, a kto się uniża, będzie wywyższony".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz