Szabat został ustanowiony dla człowieka, a nie człowiek dla szabatu.
Jak wiele praw wymyśliliśmy w imieniu Jezusa?
Uwielbiam z cynizmem wstępować do świątyni, w której mądrości tego świata prawi kapłan, by zaraz po mszy odwiedzić kobietę, którą kocha.
Czy go oceniam? Żal mi go. Żal, bo oszukuje mnie przed ołtarzem, ale rozumiem jak męczy go kaganiec celibatu. Prawa ludzkiego, nie Jezusa.
Żalę się w konfesjonale, że rozwodnik może przystępować do komunii świętej, ale nie może pożądać żadnej kobiety. Zgryzota i złość na prawo. Zasady?
Nie chcę i nie potrafię wypisywać dzisiaj litanii gniewu, który mam w sobie. Gniew, to grzech ciężki, a samotność to dar, łaska czy kara?
Gubię się w prawach, które mają w sobie sporo blichtru, a nic z życia.
Mk 2, 23-28
Pewnego razu, gdy Jezus przechodził w szabat wśród zbóż, uczniowie Jego zaczęli po drodze zrywać kłosy. Na to faryzeusze rzekli do Niego: "Patrz, czemu oni robią w szabat to, czego nie wolno?" On im odpowiedział: "Czy nigdy nie czytaliście, co uczynił Dawid, kiedy znalazł się w potrzebie, i był głodny on i jego towarzysze? Jak wszedł do domu Bożego za Abiatara, najwyższego kapłana, i jadł chleby pokładne, które tylko kapłanom jeść wolno; i dał również swoim towarzyszom".
I dodał: "To szabat został ustanowiony dla człowieka, a nie człowiek dla szabatu. Zatem Syn Człowieczy jest panem szabatu".
Prawo powinno służyć człowiekowi w Jego godności dziecka bożego. 10 przykazań + przykazanie Milości.
OdpowiedzUsuńSamotność - nie powinno być takiego terminu, człowiek jest jednostką społeczną stworzoną z miłości i dla miłości.
Dziękuję za Twoje włosy
OdpowiedzUsuńnie malowane na obrazach
za twoje brwi podniesione na widok anioła
za piersi karmiące
za ramiona co przeniosły Jezusa
przez zieloną granicę
za kolana
za plecy pochylone nad śmieciem w lampie
za czwarty palec serdeczny
za oddech na szybie
za ciepłe dłonie na klamce
za stopy stukające po kamiennych schodach
za to że ciało może prowadzić do Boga
Ks. Jan Twardowski ,,Dziękuję"
Maryja ...Kobieta ...Matka...
pełna miłości do Boga i człowieka.